16 Ocak 2016 Cumartesi

Ve piyano keşfedildi

Temizlik işçisi gizli müzisyen

Haberi ilk gördüğümde, ustaca yapılmış bir trolleme olduğunu düşündüm. Yani böylesi bir eylem müzisyen arkadaşlara yakışırdı. Ama ne yazık ki ne kamera şakası ne de trollemeydi. Gerçekten haber değeri olduğu düşünülerek, ana akım bir haber kanılında yapılmış korkunç bir haberle karşı karşıyaydık. Haberi paylaşan sevgili Yaren Eren Budak, "Onur Ünlü acıklılığında" yorumunu esirgememişti. Aslında durumu gayet özetliyordu.

Haber, belediyelerden birine bağlı bir temizlik işçisinin iki ay önce piyano ile tanıştığını, nota bilgisinin hiç olmadığını, "parmaklarından yükselen notaların (ses denilmeye çalışıyor olsa gerek) ustaca olduğunu" anlatıyordu. Haberci soruyor "bu hangi nota sizce?",  "bilmiyorum hangi nota olduğunu... Bir gün iş çıkışı cesaretimi topladım ve geldim ilk gün üç buçuk saat çaldım, sabah kalktığımda parmaklarım şişmişti". Devam ediyor haber: ustaca yükselen melodilerin sahibi sihirli parmaklar". Belediye Başkanı açıklama yapıyor: "Yeni keşfettik. Baktık kaçamak yapmış, güzel de çalıyor..." 

Fa tuşuna basıyor usta müzisyen haber esnasında, haberci tutamıyor kendini, "bu hangi sesti?" diye soruyor, cevap: "daha çok la'ya yakın ama..." Geliyor konuşma pedallara... 250 yıllık pedalların ne işe yara(ma)dığını gayet güzel anlıyoruz. Haberin sonunda ise etrafta oturan insanların "ne kadar iyi çaldığı" hakkındaki yorumlarını izliyoruz.

Haberin neresinden tutarsanız, orası elinizde kalıyordu. "Biz işçimize iyilik yapıyoruz" diyerek ötekileştirme, küçümseme, hor görülmenin altında yatan kibir... Yoksa her taraftan üstümüze bulaşan cehalet (başka bir kelime bulamıyorum) mi? Elbette bahsettiğim cehalet habercilerin, haberi yaptıran editörün ve onu çekinmeden sunan spikerin cehaleti. "Biz de yetenekliyiz, bizim de yeteneklerimiz var" kompleksi dahi bu kadar kötü bir haberin yapılması için yeterince sebep olamaz. Bu ülkenin müzik insanları ağızlarına kadar geçim derdine batmışken, yer yer bir temizlik işçisinden dahi daha az kazanıyorken, damarlarımıza kadar giren, yatak odalarımızdan hesap soran zihniyetin yaptığı ve yaptırdığı bu haber aslında pek çok şeyi özetliyor.

Utanç duyuyorum! İnsanlığımdan utanıyorum.                                                                

Bugüne kadar bildiğim halk ozanlarının çoğunun nota bilmemesinden utanıyorum!

İşçi arkadaşıma nota öğretemediğim için utanıyorum!

.................................................................................."Topu topu yedi nota var..."

Yaren'in de dediği gibi çoğu insan bunu "komik video" statüsünde izliyor. Haber mi yoksa haberi izleyip "komik" statüsüne sokabilenler mi?

Piyanonun olduğu mekânın veya belediyenin gizli reklamını  yapmak için mi haberi yapmışlardı bilemiyorum.

Zira insanın içinde müzik aşkı var ise onu durduramazsın.


Hiç yorum yok:

Savruk Yazılar 003 (13 Temmuz Datça- Mesudiye Yangını)

Kask, power bank, su, kumanya, sağlık çantası, kafa feneri…   Yanmaz eldiven, yanmaz gözlük, yanmaz pantolon, yanmaz ayakkabı… Hop orada dur...