31 Mart 2020 Salı

Müzikle iyileşiyoruz no. 13

2009 yılıydı. Bir buçuk yıl kadar önce kaybettiğim ve her gün istisnasız özlediğim Kaan Güvercin bir gün gelip bana bir mizah dergisi çıkarmakta olduklarından bahsetti.  Egemen Merdan ve Barbaros Altuğ önderliğinde, Kaan’ın danışmanlığında çıkan Ekmek isimli dergimiz sadece 14 sayı kadar dayanabilmişti ama 14 hafta boyunca bize yaşattığı heyecan bir başkaydı. Oradaki köşemin adı “Bozuk Çalar”dı. Kaan bir de ona şahane bir vinyet çizmişti. Köşede güncel siyasi konulara şarkı gönderiyordum. Bunu yaparken de gerçekten çok eğleniyordum.

Bu kadar nostalji yeter! 

Aslında bu seriye başlarken de umut olsun istiyordum. Ama bugün konu biraz farklı olacak. Aynı Ekmek’te yaptığım gibi gündem için (başıma ne gelecek bilmiyorum ama)  “Hey  Corç versene borç” diyebilirdim. Konuyu siz zaten biliyorsunuz. Bunun için bir kez daha irdelemeyeceğim ama yine Hakan Peker’den “Ateşini yolla bana” şarkısını “İban'ını yolla bana" diye revize etmeden duramayacağım. 

Gelelim günün şarkısına. Sesini duyduğumda huzura erdiğimi hissettiğim salt bu sebeple beni sakinleştirmek için ara sıra çok sevdiğim bir arkadaşımın olur olmadık yerde benim için çaldığı Rap’çi kardeşim, Aga B’den bir parça seçtim. İlk duyduğumda tüylerimi diken diken etmiş ve bir daha bir daha ve bir daha dinlemiştim parçayı. Parça Gezi döneminde yapılmış, Ethem Sarısülük ve Berkin Elvan başta olmak üzere Gezi’de kaybedilen canlara saygı duruşu niteliğindeydi. Ortalıkta bu kadar para pul mevzuu dönerken de “Para Pula Meyil”i paylaşmasam olmazdı. 

Ayrıca hem Aga B’yi hem Suppa’yı hem de Voo Doo Records’u takip etmeyi ihmal etmeyin. Anksiyeteler, ara sıra olan bitene söveme isteği, aşırı şaşkınlık hali ve şizofreniye giden bu yolda Hip hop ilaç gibi gelecektir. 

Son yıllarda revaçta olan Hip Hop’un “iyi” örneklerini sizin için ara ara paylaşacağım. Lütfen paylaşımlarım bitmeden hasta olmayı aklınızdan geçirmeyin. Mutluluk da müzik de bağışıklığı güçlendirir. 

Para Pula Meyil

"Temiz mi başarın ve vesaire?
Ben bunu söylerken bile kiminin aklı mesaide
En dipten en tepedekilere dek dahil hep
Tedavi değilse de bi muayene bu.

Bu bi planlı takımın akımı
Ki deplasmanda her stad da çakılı performanslar ve her bebede kara-kızıllı bi atkı takılı.
Farklı bi kalıp bu.taktik alın keza sonuçta dik kafa bi çoğunuz
Hep it dalaşı, boğuşup durun da böyle olunuyo oluşum.
Ki bana dokunuyo, konu şu;

Bi sonraki belki de sen, ben, biz evlat
Bu ihtimal söz konusuysa derdim hep var.
Vercez eşkali yeter ,kefenle 16 küsür kilo berkin elvan!

Aramızda faili meczup polis.psikolojik bi problem mevzu bahis
Kesin o da deneyip diliyodur. 
Hep zula ne iş aga hep para pula meyil.


Para pula meyil ki köpeği epeyi.
Hep zula ne iş aga? Neyin el emeği?

Bu bi yükseliş kesin.ama had safha değil.
Abstract bi maksatsa caymak, caycak.
Sar başa geri beni saf sanar embesil
Bi ton emeğim de neyse safsata deyin

Saçmasapan bi dolu laçka salak adamla aynı sahada maç yapacak.
Kimi de tribünde kapkaçtan alcak sakal.kime laf anlatcan mal!

Sav başından kaç kurtul ya da aç bilincini moruk kan kustur
Yeni nesilin tüm uslu bebeleri koşuştu taktı puşi ve bereleri

Sokak ıslak, puslu ki tırsan puşttur. Ethem’in kanı ispat ve suçtur.
Ve suçlusu zarbolar, basın, vali ve kan dolan ağzıyla en başta erdoğan

Dayan çünkü sistemin kaburgası halk.
İstese dirsek dirseğe çapuldatır tahtını.
Sokağın bebeleri başlatınca direnişi
Biz de taktık omzumuza apolitik apoleti


Para pula meyil ki köpeği epeyi.
Hep zula ne iş aga? Neyin el emeği?"

Hiç yorum yok:

Savruk Yazılar 003 (13 Temmuz Datça- Mesudiye Yangını)

Kask, power bank, su, kumanya, sağlık çantası, kafa feneri…   Yanmaz eldiven, yanmaz gözlük, yanmaz pantolon, yanmaz ayakkabı… Hop orada dur...