30 Mart 2020 Pazartesi

Müzikle İyileşiyoruz no. 11


Son iki gündür kafamda bugün için seçtiğim parçanın nakaratı dönüp duruyor. Sanırım normallerimizin değişmeye başlamasıyla yakından ilgisi var. Şimdilik hem etraftan gelen hem de kafamızda yankılanan sorulara bu cevabı veremesek de yakında her şeye o kadar alışacağız ki “Normal” dyeceğiz. Daha önce de başımıza gelmişti. Savaşlar, eylemler vs.’ler. Gezi’den sonra artan şiddet akabinde gelen eylemlerdeki müdahaleler hepimize normal gelmişti. 3. köprü yapıldıktan ve Kuzey Ormanları katledildikten sonra 3. havalimanının inşasına tepkimiz çok daha az oldu. 1990’larda ölüm oruçları ve tecritli günleri yaşayanlar için bugün Grup Yorum’un açlık grevinde olması gayet normal.


Son birkaç yılda o kadar çok zam yedik ki bakanın çıkıp “Elektriğe şu kadar zaman zam yok” demesi bize normal geliyor. Sosyal devlet olamadığımız için önlemlerin çok daha zorlu yollarla alınıyor hatta alınamıyor olması bile bizim için normal. Bir belediye başkanının çıkıp kampanya başlatması anormal, devletin o kampanya isteklerini kendiliğinden yerine getirememesi normal geliyor.


Dünyanın sözümona en gelişmiş ülkelerinden 3. dünya ülkelerine kadar sağlık sisteminin çökmüş olması, kapitalist sistemin bunca zaman hayatımızın güvence altında olduğunu söylemiş olması ve salt sistem çalışmadığı için evlerimizde kapalı olmamız normal, sağlığını korumak için güneşe çıkıp sosyal mesafesini koruyan insanların sahilde yürüyüş yapması anormal geliyor. Toplu taşımadan hiç bahsetmiyorum.


Herkes her şeyi işine geldiği gib, en çok da sistem… Metin Yeğin geçen günkü yazısında dediği gibi “Korona virüsünün turnusol kağıdı özelliği var. Şöyle sokaklarda bir salınınca iktidarı, muhalefeti, sağı, solu, bizi açığa çıkartıyor”. Bir de bir ricası var Metin’in, “…sakın ölmeyin daha işimiz var devrim yapacağız ve mutlu olmak, bağışıklığı artırır, unutmayın…”


Bağışıklığı güçlendirmek için mutlu olalım ve ne normal ne değil bir daha bakalım!






Normal

Biralar soğuk mu dedim
Dedi ki normal
Peki ya havalar?
Valla gayet normal
İşler dedim, gidişler dedim
Hepsi normal
Peki dedim ya sen, ben?
Dedi ki normal
Peki biz, ikimiz?
Valla gayet normal
Halimiz dedim
Ne dese beğenirsiniz?
Normal
Ooo biri anlatsın hemen
Nedir bu normal?
Ooo canım sıkıldı artık
Yoksa ben miyim anormal?
Peki dedim ya Türkiye?
Dedi normal
Ya AB diye sordum?
Dedi çok normal
Peki ABD?
Dedi ki normal
Peki dedim ya DGM?
Dedi ki normal
Ya OHAL, o kadar yıl?
Bilmem, normal
Ya Gap, Zap, Hasankeyf?
Hepsi normal
Ooo biri anlatsın hemen
Nedir bu normal?
Ooo canım sıkıldı artık
Yoksa ben miyim anormal?
Peki dedim ya medya, RTÜK?
Dedi ki normal
Ya reklamlar, reyting?
Valla gayet normal
Yahu hiç mi ikinci yok dedim
Dedi ki normal
Peki trafik, katliam?
Dedi normal
Ya Susurluk, kamyon?
Valla gayet normal
Yine kaybettik dedim
Dedi ki normal
Ooo biri anlatsın hemen
Nedir bu normal?
Ooo canım sıkıldı artık
Yoksa ben miyim anormal?


Ooo biri anlatsın hemen
Nedir bu normal?
Ooo canım sıkıldı artık
Yoksa ben miyim anormal?



Hiç yorum yok:

Savruk Yazılar 003 (13 Temmuz Datça- Mesudiye Yangını)

Kask, power bank, su, kumanya, sağlık çantası, kafa feneri…   Yanmaz eldiven, yanmaz gözlük, yanmaz pantolon, yanmaz ayakkabı… Hop orada dur...